Współczesny świat, opierający się na internecie, wymaga naprawdę szybkiej dostępności do wiadomości. Dlatego też Google w swojej wyszukiwarce bez przerwy poszukuje coraz to nowych rozwiązań, jakie by mogły pomóc w jeszcze bardziej dopasowanym i skuteczniejszym prezentowaniu wyników. Przez ostatnie lata nastąpiło szereg zmian, jakie miały za zadanie pokazywanie stron jak najbardziej odpowiadających oczekiwaniom poszukujących informacji. Ale też użytkownicy sieci mają coraz większą świadomość tego, jakiego rodzaju informacji będą potrzebować, i zaczynają wprowadzać coraz precyzyjniejsze zapytania. Jak twierdzi samo Google, każdego dnia blisko piętnastu procent ogółu zapytań, które są wprowadzane, są całkowicie nowe. A jeżeli nie są znane, to silnik wyszukiwarki w jakiś sposób musi sobie z nimi poradzić i dobrać do nich wartościowe, spełniające warunki serwisy. Do tego celu Google ma różne mechanizmy, a ostatnio coraz chętniej wykorzystywany jest RankBrain, będący formą sztucznej inteligencji. (Sprawdź) Algorytm ten został opracowany przed rokiem i od tego czasu pokazał już swoją bardzo dużą skuteczność. Cały czas sprawdza on nowe hasła które pojawiają się pierwszy raz, sprowadzając je do matematycznych jednostek nazywanych wektorami. Jeśli pojawi się hasło, które nie jest znane, to RankBrain za pomocą sztucznej inteligencji odnajduje zwroty mające podobne znaczenie i tym samym daje lepszą filtrację wyników.
Autor: Bitterroot
Źródło: http://www.flickr.com
Duże zmiany pojawiają się również jeśli chodzi o wyświetlanie reklam dla użytkowników, a przecież to właśnie na reklamach najwięcej zarabia wyszukiwarka. Nowoczesne algorytmy coraz lepiej dopasowują treść reklamowych boksów do zawartości strony, na jakiej są one umieszczone, lecz również do oczekiwań konkretnego użytkownika. Tym sposobem kierować mu można oferty, jakimi może się potencjalnie zainteresować.
Dochodzisz do wniosku, że prezentowany tekst jest użyteczny? Jeśli tak, to poznaj jeszcze ten wciągający artykuł – on też przykuje Twą uwagę.
Od niedawna Google wprowadziło nową usługę w tym obszarze, to znaczy Customer Match.Więcej na stronie Artefakt Polega ona na emisji reklam w oparciu o adresy mailowe, jakie pozostawili klienci w najważniejszych usługach Google, to znaczy wyszukiwarce, YouTube i Gmail. W momencie, kiedy szukają oni jakiejś informacji czy produktu można do nich dotrzeć z reklamą, i to reklamą bardzo dobrze dopasowaną. Tym sposobem można tworzyć zaawansowane kampanie reklamowe, jakie będą skierowane do ściśle określonej grupy klientów.
Takie działania mają liczne zalety. Przede wszystkim kierowane są one do klientów, jakich się już zna, a nie zupełnie przypadkowych osób. Tym sposobem budować lojalność swojej firmy, a jednocześnie zachęcać do ponownych zakupów.