Po pierwsze konieczne są pozwolenia na prowadzenie nadmienionej działalności, zarówno w zakresie składowania odpadów, jak też ich transportu. Musi działać zgodnie z aktualnymi normami, inaczej mogą być na nią nałożone kary finansowe. Po drugie firma musi mieć flotę pojazdów ciężarowych, dzięki którym możliwe jest przeprowadzanie zleceń i transportowanie wszelakiego typu odpadów, również gruzu.
Kolejną sprawą jest terminowość firmy. W umowie powinien być starannie określony czas odbioru odpadów i gruzu, by klient nie musiał tracić nerwów, bo firma nie przyjechała zgodnie z planem, przez co odpady zalegają przed budynkiem. Istotny jest też sposób kontaktowania się z firmą. Najkorzystniej jest, gdy klient sam może wybrać czy chce zgłaszać zlecenia mailem czy telefonicznie. Każdy optuje za innym rodzajem kontaktu, gdyż może nie mieć czasu np. wykonywać telefonów, a maila można napisać w każdej wolnej chwili.
Współcześnie praktycznie każdy z zakładów wykonujących tego rodzaju działalność ma swoją witrynę internetową, na której uprzystępnia wniosek z zamówieniem, jeszcze bardziej ułatwiający rozpoczęcie współpracy. Zwróć też uwagę czy firma jest elastyczna oraz może podejmować się kompleksowych, bardziej złożonych zleceń. Gdy zawarłeś umowę na dłużej, możesz spytać o sprzyjające rabaty, co zdecydowanie zmniejszy koszty wynajmowania ekipy trudniącej się wywozem odpadów.
Jeśli zaś masz w planie remont, musisz zgłosić do firmy, iż będziesz chciał wywieźć gruz gruz budowlany. W tym celu potrzebne są bowiem specjalne kontenery o większych gabarytach i bardziej wytrzymałych. Kontenery są zwykle udostępniane na parę dni, a gdy potrzeba nam więcej czasu na uprzątnięcie terenu, należy dogadać się z konkretną firmą oraz ustalić inne warunki współpracy. Nie zapominaj o zaprezentowanych poradach, a nie będziesz mieć problemów z wywozem odpadów przemysłowych.