Pozycjonowanie szerokie czyli w jaki sposób poprawić konwersję w sklepie internetowym?

  • 26 marca 2019
  • Bez kategorii
  • 0 Comments
  • admin
Już w początkowej fazie planowania witryny wskazane jest zadać sobie kluczowe pytanie: jak potencjalni internauci mogą dowiedzieć się o jej istnieniu? Reakcją na to zagadnienie jest pozycjonowanie. O tym, że jest to znakomita, przynosząca prognozowane rezultaty forma reklamy, wiemy nie od dziś. Ale aby projekt ten przynosił jeszcze większe skutki powstało pozycjonowanie szerokie, tzw long tail – działająca w szybki sposób i najbardziej skuteczna metoda pozycjonowania.

wyniki w SERP-ach

Autor: Muhammad Rafizeldi
Źródło: http://www.flickr.com
Świadomość googlujących internautów wzrasta każdego dnia co powoduje, iż tematy zagadnień przy wyszukiwaniu są coraz bardziej szczegółowe. O ile jeszcze niedawno pozycjonowanie szerokie było w pewnym sensie koniecznością dla sklepów internetowych, dziś interesują się nim niemal wszyscy użytkownicy posiadający swoje strony internetowe. W końcu przyjęliśmy do wiadomości, iż przykładanie wagi wyłącznie do wizualnej strony i treści witryny nie oznacza zagwarantowanego sukcesu. Z tego powodu poleca się skorzystać z usług profesjonalnej firmy jak Artefakt w tym zakresie, więcej można przeczytać w temacie w dalszej części artykułu.

pozycjonowanie

Autor: NOGRAN s.r.o.
Źródło: http://www.flickr.com

Czym charakteryzuje się pojęcie „long tail”? Pozycjonowanie szerokie to w skrócie, nastawienie się na pozyskiwanie odwiedzin z haseł o małej konkurencyjności, które są rzadziej wystukiwane w wyszukiwarki.Najprościej można to wyjaśnić na przykładzie… butów. Wpisując w wyszukiwarkę wyraz „buty” – wprawdzie ukaże się nam sporo modeli, lecz trudno będzie o wybór tych najbardziej dla nas odpowiednich. I nawet nie wiadomo czy szukamy butów do szermierki czy dla psa? Ale gdy uściślimy swoje wymagania, model który nam się marzy, materiał z którego mają być wykonane – wpisując tekst: czerwone skórzane kozaki – szansa, że owe buty zakupimy będzie bardzo duża.

Korzyści płynące z pozycjonowania szerokiego:– tylko zdecydowani na kupno produktu lub usługi użytkownicy trafią na naszą stronę,- wzmożenie sprzedaży produktu albo usługi,- szybkie osiągnięcie wysokich pozycji,- frazy precyzyjne zapewniają większy ruch na stronie,- bardziej przystępne koszty pozycjonowania frazy niż w przypadku fraz ogólnych.

Pozycjonowanie szerokie wychodzi z propozycją najczęściej do dużych i rozbudowanych serwisów, a więc sklepów internetowych, księgarni oraz witryn, zawierających dużą liczbę podstron i treści.