W dawnych czasach jedyną właściwą formą reklamy był plakat. Były one rozprowadzane po całej okolicy i zwracały na siebie spojrzenia przechodniów, zapewniając popularność reklamowanej marki czy usługi.
W aktualnych czasach na ulicach widzi się coraz mniej tego rodzaju reklam – więcej zobacz na stronie . Zostały one wyparte przez nowatorskie formy, takie jak telewizja czy Internet. Czy plakaty na stałe odeszły do lamusa i zniknęły z naszego życia?
Autor: RuckZuck
Źródło: RuckZuck
Choć papierowe plakaty najwidoczniej znikają z naszego świata, na ich miejsce przychodzą ich współczesne odpowiedniki. Zalicza się do nich np. internetowe banery reklamowe, telebimy czy wręczane na ulicach ulotki. Można wręcz powiedzieć, że cała aktualna reklama bazuje na jednej, klasycznej formie, jaką jest plakat. Jest to sprawdzony i skuteczny wzorzec z przeszłości, którego działanie próbują ulepszyć współcześni spece od reklamy – trochę go przy dopasowując do naszych czasów i unowocześniając.
Trzeba tylko przyjrzeć się współczesnym formom reklamy, takim jak baner internetowy czy telebim, by zauważyć, że ich
forma bardzo przypomina standardowe super fototapeta. Jest
tylko dostępny w cyfrowej formie, która przyciąga spojrzenia odbiorców i wydaje się być dla nich bardziej atrakcyjna wizualnie. Można
wręcz pokusić się o stwierdzenie, że cała dzisiejsza reklama (
agencja reklamowa Brandgood z Krakowa) jest tylko unowocześnieniem dawnego plakatu – dopasowaniem starego, skutecznego pomysłu do nowej sytuacji.
W tym wypadku stwierdzenie mówiące, że plakaty odeszły do lamusa, staje się zupełnie fałszywe. Plakat to wciąż funkcjonujący rodzaj reklamy – cechuje się on tylko inną zewnętrzną formą.