Czy dobrze jest inwestować w social media marketing?

Potrzeba funkcjonowania marki w internecie dziś już nie rodzi wątpliwości, natomiast ciągle pojawiają się nowe metody reklamy w sieci. Media społecznościowe to coraz popularniejsze narzędzie e-marketingu – czy opłaca się w nie inwestować?

Rozważając wady i zalety kampanii w mediach społecznościowych, należy najpierw wyjaśnić rozumienie definicji social media marketing.

Zapewniamy Ci dostęp ekstra do nowych niebywale atrakcyjnych wpisów, które są na oddzielnej witrynie. Trzeba jedynie wejść w podany link.

To pojęcie zazwyczaj pojmowane jest w sposób ograniczony, jako reklama na Facebooku. Facebook bezdyskusyjnie stanowi główny kanał marketingu w social mediach, ale należy mieć na względzie, że nie jest to jedyna droga dotarcia do internautów.

Inne warte docenienia serwisy to m.in. Twitter, LinkedIn, czy YouTube, jak również różnego rodzaju blogi. Firma może mimochodem reklamować się za pośrednictwem artykułów sponsorowanych na blogach, zabawnych filmów video, albo nie generujących dużych kosztów akcji konkursowych na firmowym fanpage w serwisie Facebook. Więcej na ten temat . Wszystkie te działania – jeżeli są wartościowe, starannie zaplanowane oraz sensowne – są dobrze odbierane przez grupę docelową.

facebook na laptopie

Autor: Impassion Afghanistan
Źródło: http://www.flickr.com

Dlaczego social media marketing jest coraz bardziej doceniany przez duże i małe marki? Otóż reklama na Facebooku i w innych mediach społecznościowych jest reklamą najskuteczniejszą. Nie dlatego, że generuje wzrost przychodów – bo tak się nie dzieje – ale dlatego, że powoduje wytworzenie się unikatowej relacji pomiędzy marką a jej klientami. Więcej o tym dowiesz się na stronie z artykułem o reklamie na facebooku.

Aktywny udział grupy docelowej w działaniach promocyjnych firmy zwiększa autentyczność marki oraz buduje oddanie klientów wobec niej. Social media umożliwiają dotarcie bezpośrednio do dokładnie konkretnej grupy docelowej, tzn. do osób o wskazanym wieku, płci, wykształceniu, lub statusie społecznym. To sprawia, że działania marketingowe są doskonale wycelowane w odbiorcę, a więc i bardziej skuteczne.

Niemniej warto wykorzystać to praktyczne narzędzie marketingowe, najlepiej z pomocą profesjonalistów od social media marketingu, łącząc je efektywnym pozycjonowaniem witryny, lub reklamą tradycyjną. Rzecz jasna, należy pamiętać o tym, że media społecznościowe nie powinny stanowić jedynego narzędzia promocji, szczególnie, że działania w portalach społecznościowych nie mają na celu napędzać głównie wzrostu sprzedaży.