Od zarania dziejów linie i symbole stanowią środek komunikacji miedzy ludźmi, wszak nasze zdanie wynika z postrzegania.
Projekt logotypu powinien być prosty, bo zaledwie przez parę sekund koncentrujemy uwagę na czyjejś „twarzy”. Jednocześnie powinien być bogaty w treść i szczegóły, aby przyciągnąć wzrok klienta. Idealnie, jeśli jest wystarczająco współczesny, by odzwierciedlać epokę, ale nie może podążać za krótkotrwałą modą. Znak logo, przede wszystkim musi zapadać w pamięć i odzwierciedlać idee, których jest reprezentantem. Identyfikacja wizualna, to całokształt symboli stosowanej przez firmę, czyli wszystko to, po czym można „na zewnątrz” rozpoznać, że to taka, a nie inna marka. Do takich elementów należą między innymi wizytówki, papier listowny, standy, plakaty, kalendarze bądź karty menu restauracji stworzone dla danej branży. To właśnie wizerunek organizacji pozwala jej wyłonić się z tłumu anonimowych firm. Poprzez poszczególne elementy, takie jak logo, kolor i typografia oraz druki firmowe, dana placówka buduje relacje z otoczeniem.
Dobra ekspozycja produktu jest kluczem do sukcesu. Wszystkie części, które stanowią nośniki przekazu reklamowego, powinny posiadać odpowiednią oprawę. Dobrze zaprojektowany stojak – stojaki informacyjne – na ulotki, czy wysokiej jakości system prezentacji, może sprawić, że to właśnie nasza treść wyróżni się spośród innych. Standy reklamowe, to stojące tablice lub trójwymiarowe obiekty o różnej wysokości, które nie tylko prezentują brand, lecz również umożliwiające sprzedaż bezpośrednią. Podobną formą promocji jest teczka konferencyjna, na której powinno figurować logo i grafika kojarzona z daną firmą. Wtedy każdy uczestnik konferencji, mając przed sobą obraz naszej firmy, na pewno ją zapamięta i skojarzy w najbliższym potrzebnym momencie. Mnóstwo propozycji na: .