Międzykrajowy przewóz asortymentu – wyzwanie czy podstawowa działalność? Jak ułatwić sobie spedycję?

  • 17 czerwca 2023
  • Bez kategorii
  • 0 Comments
  • admin
Wyobraźmy sobie taką sytuację: dostawca zrobił dla nas asortyment, jednak nasze stosunki z nim pozwalają tylko na działanie przewozowe na opcjach dostawy FOB, więc odpowiedzialność za wszystek spedycji od załadunku na statek trafia do nas. W jaki sposób obniżyć koszty i jak optymalnie dowieźć towar do Polski?

Mamy w tym wypadku kilka dróg pracy. Gdy dostawca nadaje przesyłkę na własną rękę, czyli sam wybiera spedytora, który dostarczy towar, to możemy spodziewać się, że nasz transport kontenerowy trafi do Hamburga – poznaj firmę itl-omega. Rzecz jasna zdarza się, że pracownik agencji określi dostawę centralnie do krajowego portu, jednak znacznie łatwiej jest im przeprowadzić dostawę poprzez Niemcy. W powyższej sytuacji po paru tygodniach otrzymamy dokumenty wywozowe wraz z oryginałami faktur, certyfikatów i list przewozowych. I co wtedy? Bardzo dobrym pomysłem są odprawy celne w Hamburgu. Dzięki nim dodamy sobie i wybranemu kierowcy sporo czasu. Zgłaszając towar do clenia w zachodniej agencji w okolicy portu otrzymujemy komplet dokumentacji z odprawy celnej w Hamburgu, jakie bez problemu są uznawane przez krajowe działy księgowości.

transport

Autor: Train Photos
Źródło: http://www.flickr.com

Po zakończeniu pracy nasz kierowca odbiera towar z magazynu agencji. Priorytetowe jest, by przekonać się wcześniej czy jednak agent nie zgłosił potrzeby zabrania przez kierowcę w samochodzie paru europalet, które zamieni później na miejscu – cło i odprawy celne . Zdarza się to w chwilach, gdy mamy transport (informacje transport samochodów z belgii do polski) kontenerowy częściowy i nasz asortyment jest jedynie jednym z kilku. Ogólnie trzeba przyznać, iż wparcie, gdy przeprowadzamy odprawy celne w Hamburgu, jest ogromne. Zarówno ze strony agenta, jak również, zazwyczaj, od dostawcy. Ostatecznie jemu również zależy na tym, by dostarczyć nam towar w jak najlepszy sposób. To także warunkuje czy ponowimy kooperację znów. Dlaczego? Często pojawiają się kłopoty z niepełną listą załadunkową lub pomyłkami na fakturze. Niestety agencje od odpraw są dokładne i doszukają się różnych nieścisłości. Z jednej strony jest to męczące, ale dzięki temu następnie nie mamy praktycznie żadnych problemów z odprawą jak również z księgowością.

Z tego powodu właśnie musimy mądrze wybierać sposób i trasę dostawy. Wybrane opcje rozpiszmy finansowo i wybierzmy tą optymalnie pożądaną tak finansowo, jak i w kwestii komfortu dla nas.