Najważniejsze nośniki reklamy zewnętrznej, zalety i wady paneli LED oraz bilboardów.

Reklama zewnętrzna wykorzystuje różne nośniki, będzie to uzależnione w dużym stopniu od tego, co będzie się reklamować i do jakiej docelowej grupy. Jedną z najbardziej popularnych form reklamowych, do dnia dzisiejszego bardzo chętnie stosowaną, są bilboardy.

Stawiane są

billboard

Autor: Mike Linksvayer
Źródło: http://www.flickr.com

w ruchliwych miejscach, w których będzie przebywać dużo ludzi, bardzo często są to pobocza ruchliwych dróg, skrzyżowania czy parkingi dużych marketów. Niekiedy na niedużym odcinku spotkać ich można nawet do kilkunastu, więc należałoby się zastanowić nad skutecznością takich działań. Niemniej billboardy Chojnice uważane są za skuteczną formę na dotarcie do klienta, i z tego też powodu bez przerwy są bardzo chętnie stosowane. Warto sprawdzić: Medas-media. Przeważnie mają one formę interesującej, przykuwającej wzrok grafiki czy obrazka, i krótkiego reklamowego hasła, niekiedy nawet jednowyrazowego. Wszystko musi być do zarejestrowania jednym szybkim spojrzeniem, bo w końcu jadąc szybko autem nie ma czasu na to, żeby czytać długie teksty.
Jednak bilboardy mają jeden zasadniczy minus, a mianowicie to, że jakakolwiek zmiana ekspozycji będzie wymagać podjechania pracownika, który naklei nowy plakat. Minusu tego nie będzie miała nowość na reklamowym rynku, którą są ekrany LED. Dynamiczny rozwój techniki sprawił, że takie ekrany nie tylko świetnie świecą, lecz również znacząco zwiększyły się możliwości na ich sterowanie.

billboard

Źródło: pixabay.com

Przeciętny ekran led Legnica Piłsudskiego ma modułową konstrukcję, złożony jest z pewnej liczby niezależnych paneli, przyłączonych do wspólnego sterującego układu. Zobacz: na tej stronie . Bardzo dużą zaletą tego typu ekranów będzie to, że obraz który się wyświetla da się bardzo łatwo zmienić, wystarczy jedynie ustawić odpowiednią sekwencję emisji i w odpowiednim czasie wszystko się zmieni. Dodatkową zaletą ekranów ledowych jest doskonała widoczność w każdych warunkach oświetleniowych. Tradycyjne bilboardy w przypadku gorszej pogody nie są zbyt widoczne, natomiast ekranom LED straszne nie będą śniegi, deszcze czy mgła. Z tego też powodu ich popularność na reklamowym rynku systematycznie rośnie i nic nie wskazuje na to, żeby miało się to zmienić.