Współcześnie praktycznie każda firma, jeśli nie jest to niewielkie przedsiębiorstwo działające lokalnie, jest nastawiona na wychodzący poza granice handel. Poprzez to są znacznie większe szanse na wyszukanie kolejnych rynków zbytu i nowych partnerów biznesowych.
Jeżeli przejść się po dowolnym mieście, na pewno znajdziemy minimum jeden sklep chiński.
Źródło: Yasna Communications
Są one niezwykle popularne, ponieważ proponują towary codziennego użytku w niezwykle niskich cenach. Poprzez to można na zwyczajnych zakupach ciuchów albo towarów wyposażenia domu można bardzo zaoszczędzić. Import z Chin jest bardzo dochodowym biznesem. Aby się o tym przekonać starczy poświęcić chwilę w trakcie zakupów, i to nie jedynie w sklepach chińskich, aby spojrzeć na metki, gdzie zamieszczono informację o kraju, w którym konkretny towar został wyprodukowany. Wiele polskich przedsiębiorstw przenosi swoją produkcję do Chin, by ograniczać koszty, aby zaoszczędzić sporo pieniędzy. Zazwyczaj wiąże się to jednak ze sporym obniżeniem jakości oferowanych produktów – produkty chińskie są znane z tego, że są niezwykle tanie, ale także zazwyczaj nietrwałe – to ich główne cechy.
Źródło: http://www.flickr.com
Nieco mniej popularny aniżeli import jest eksport (zobacz również eksport z polski) do Chin. Generalnie ten kraj słynie z tego, że wiele firm wywozi z niego wszelakie produkty, jednak jest parę branż, jakie wwożą tam swoje towary, ponieważ znajdują tam doskonały rynek zbytu. Z reguły cenione przez Chińczyków produkty, które chętnie sprowadzają oni zza granicy to te, których z niezależnych przyczyn, jak niedostępność właściwych surowców, nie można wyprodukować w Chinach.
Często są to towary spożywcze, szczególnie te regionalne, których nie ma nigdzie indziej. Chińczycy to prawdziwi smakosze, dlatego zwłaszcza eksport do Chin produktów spożywczych jest popularny.